ناجی

نوشته هایی از جنس یکرنگی

ناجی

نوشته هایی از جنس یکرنگی

ناجی

هوالستار

چون به دریا می توان راه یافت
سوی یک شبنم چرا باید شتافت
عطار

پیوندهای روزانه

۱۶ مطلب در آذر ۱۳۹۲ ثبت شده است

فارنت: شاید تاکنون فکر می‌کردید پهپادها تنها برای جاسوسی و گرفتن جان انسان‌ها ساخته می‌شوند. اما چند طراح مبتکر ایرانی اخیراً پهپادی برای نجات جان انسان‌ها طراحی کرده‌اند.

Iranian-Pars-Drone

به گزارش RTS Ideas یک گروه محقق ایرانی به سرپرستی امین ریگی اخیراً پهپاد یا همین Drone خلاقانه‌ای را با نام پارس طراحی کرده‌اند که می‌تواند به عنوان غریق نجات عمل کرده و در کنار دریاها جان انسان‌ها را نجات دهد.

پهپاد پارس که توسط یک گروه محقق تهرانی ساخته شده است می‌تواند چندین حلقه نجات غریق را با خود حمل کند و انسان‌ها را در دریا تشخیص داده و برای آن‌ها به پایین بیندازد. ایده و طرح‌های اولیه این پهپاد سال گذشته شکل گرفت اما طرح آزمایشی اولیه آن به تازگی در ساحل دریای خزر مورد آزمایش قرار گرفته است.

Pars-Drone-Team

می‌دانید دریای خزر که حدود ۱۵۰ کیلومتر از تهران فاصله دارد علی‌رغم زیبایی و جذابیت هرساله چندین انسان بی‌احتیاط را به کام مرگ می‌کشد؛ مدتی پیش نیز در یک حادثه ناگوار شش دانش‌آموز در این دریا غرق شده بودند. از آن‌جایی که گروه‌های غریق نجات در همه جا و همه وقت حضور ندارند و نجات دادن چندین نفر به صورت همزمان کمی دشوار است این پهپاد می‌تواند بسیار کمک کننده و مفید باشد.

به این ترتیب پهپاد پارس قادر است بر فراز ساحل دریاها پرواز کند و هرگاه نیاز بود به صورت خودکار حلقه‌های نجات را به پایین بیندازد و غریق نجات را آگاه کند. این پهپاد که به موقعیت‌یاب GPS نیز مجهز است می‌تواند در ایستگاه‌هایی کنار نقاط خطرناک برای شنا و یا روی عرشه کشتی‌ها مستقر شود و به صورت خودکار پس از عملیات به جای خودش بازگردد.

در ویدئوی بالا آزمایش پهپاد پارس را برای فردی با فاصله ۷۵ متری از ساحل را مشاهده می‌کنید که در آن پهپاد پارس تنها در مدت ۲۲ ثانیه خودش را به فرد می‌رساند که این زمان حدود ۵۰ ثانیه کمتر از سرعت یک غریق نجات است. جالب است بدانید این پهپاد توسط انرژی خورشیدی نیز شارژ می‌شود و قادر است توسط دوربین دید در شب و همچنین به کمک یک چراغ LED در شب نیز شناگران را یافته و به آن‌ها کمک کند.

Life-Saving-pars-drone

گفته می‌شود گروه مبتکر ایرانی در حال رفع تمامی مشکلات این پهپاد هستند و به زودی به صورت رسمی آن را در سطح بین‌المللی معرفی کرده و در صورت جذب اسپانسر تولید انبوه آن را آغاز خواهند کرد.

  • مجتبی ابراهیم نژاد

همیشه با کسی درد و دل کنید

که هم درد داشته باشد

هم دل

غیر از این باشد به شما میخندد

  • مجتبی ابراهیم نژاد

صد در صد تضمینی بدون بازگشت!!!


  • مجتبی ابراهیم نژاد

هوالباقی

۲۰
آذر
  • مجتبی ابراهیم نژاد

دو رویی

۱۷
آذر

هرگز در میان موجودات،مخلوقی که برای کبوتر شدن آفریده شده،کرکس نمی شود!

این خصلت در میان هیچ یک از مخلوقات نیست جز "انسان" !

  • مجتبی ابراهیم نژاد
گـاهـی در نمـازهای مـا همـه چی هست الا "خـدا"

اللــه اکبــر . . .


چک فــردا فـوتـبـال امشب چــرا زنگ نـزد کـاش یـارو رو میـزدم

شهـریـه دانشـگاه فـردا شب مهمـونـی دعـوتیم صبح یه سر برم بازار بافت بخرم

عجب مـاشینی بـود تـوی دانـشگـاه فـلانـی خیـلی افـاده ای بـود

یعنی به توافق برسن وضعیت بهتر میشه؟ چـرا کسـی نظـر نمیــذاره؟


السـلام علیـکم و رحمـة اللــ ه و برکـــــــااااااااااااااااته

گـاهـی در نمـازهای مـا همـه چی هست الا  "خـدا " ….


  • مجتبی ابراهیم نژاد

پیکر پدر امداد و نجات ایران، صبح امروز در میان مسئولان، پیشکسوتان و اعضای جمعیت هلال احمر، تشییع شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، مراسم وداع با استاد بیژن دفتری، صبح امروز در میان حزن و اندوه دوستداران او، برگزار شد.

در این مراسم که از مقابل بیمارستان ابن سینا تهران و با حضور خانواده هلال احمر صورت پذیرفت، پیکر استاد دفتری بعد از تشییع برای خاکسپاری به استان مازندارن انتقال داده شد.

بر اساس این گزارش ادامه مراسم تشییع پدر امداد و نجات ایران صبح فردا از مقابل مسجد اصلی قائم شهر آغاز می شود و پیکر این استاد عالیقدر در زادگاهش واقع در روستای بشل شهرستان قائم شهر به خاک سرده خواهد شد.

  • مجتبی ابراهیم نژاد

دور باشی و تپنده . . .

بهتر است از این که . . .

نزدیک باشی و زننده . . . ! ! !

این مفهوم را که در رگ هایت جاری کنی . . .

دیگر تنها نخواهی بود . . .

  • مجتبی ابراهیم نژاد

بیژن دفتری، پدر امداد و نجات ایران در سن ۶۶ سالگی دار فانی را وداع گفت.


بیژن دفتری رییس سابق سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر و فرمانده عملیات امدادی در زمین لرزه بم، روز گذشته در سن ۶۶ سالگی و بعد از تحمل یک دوره بیماری، در بیمارستان ابن سینا به  دار فانی را وداع گفت.

مرد خستگی ناپذیر جمعیت هلال احمر، در دو دوره و جمعا ۱۶ سال ریاست سازمان امداد و نجات را بر عهده داشت.

استاد دفتری به دلیل برخورداری از تجربه حضور در عملیات ها، مدیریت و امدادگری در اکثر زلزله ها، سیلاب ها و حوادث مختلف در طول سه دهه گذشته ایران و جهان و سرشناسی در جوامع بین المللی، به عنوان چهره ای ماندگار و پدر امداد و نجات ایران شناخته می شد.

بیژن دفتری که از سال ها پیش با بیماری دست و پنجه نرم می کرد، با وجود شرایط اضطراری دست از فعالیت های انسان دوستانه نکشید و تا قبل از بستری شدن در بیمارستان همچنان به فعالیت های خود ادامه داد.

دفتری که از روز دوم آذرماه در بیمارستان ابن سینا تهران بستری شده بود، چهارشنبه شب به آرامش ابدی رسید.

کتاب زندگینامه بیژن دفتری در سوانح توسط معاونت پژوهشی موسسه علمی کاربردی ایران به چاپ رسیده است.

مراسم خاکسپارى روز شنبه در قائمشهر

مراسم بدرقه این استاد گرانقدر، صبح شنبه از روبه روی مسجد قائمشهر استان مازندران صورت می گیرد و پیکر پاکش در روستای بشل این شهرستان به خاک سپرده خواهد شد.

  • مجتبی ابراهیم نژاد
  • مجتبی ابراهیم نژاد