ناجی

نوشته هایی از جنس یکرنگی

ناجی

نوشته هایی از جنس یکرنگی

ناجی

هوالستار

چون به دریا می توان راه یافت
سوی یک شبنم چرا باید شتافت
عطار

پیوندهای روزانه

۴ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

چطور به فردی که سکته مغزی کرده کمک کنیم!؟


یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سکته مغزی معمولاً با بی حسی صورت و دست و پا، ضعف خفیف و اختلال تکلم همراه است. فرد مبتلا باید در کمتر از ۳ ساعت به بیمارستان دارای خدمات تخصصی مغز و اعصاب برسد.

فرهاد عصارزادگان در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سکته‌های مغزی به دو دسته کلی تقسیم می‌شود: سکته‌های ایسکمیک و سکته‌های خونریزی‌های مغزی یا هموراژیک.

وی افزود: علل سکته‌های ایسکمیک

  • مجتبی ابراهیم نژاد

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت همزمان با بزرگترین اجتماع شیعیان در اربعین حسینی به زائران ایرانی برای رعایت بهداشت در این سفر توصیه‌هایی کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سید علی مرعشی با اشاره به اینکه مسئول اصلی حفظ سلامت زائران، خود آنها هستند، گفت: لذا زائران باید با رعایت نکات بسیار ساده مشکلات و بیماریهای حین سفرهای زیارتی را به حداقل برسانند.
وی با اشاره به برخی از این نکات بهداشتی، اظهار کرد: بر این اساس زائران بهتر است پیش و پس از صرف هرگونه خوراکی دستهای خود را با آب و صابون بشویند، از پرخوری پرهیز کرده و بیشتر میوه و سبزیجات بخورند، از نوشیدن نوشابه‌های گازدار در این سفر پرهیز کنند و وسایل ضروری چون داروهای خاص، کوله‌پشتی، پتوی مسافرتی، لیوان، فلاسک انفرادی، کفش مناسب و … را همراه داشته باشند.

  • مجتبی ابراهیم نژاد

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: هیچ زلزله ای تهران را تهدید نمی کند و وقوع زمین لرزه قابل پیش بینی نیست.
   


 دکتر احمد صادقی در پی انتشار پیام هایی در شبکه های اجتماعی مبنی بر وقوع زلزله در پایتخت، گفت: شهروندان نباید

  • مجتبی ابراهیم نژاد

کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال‌احمر استان کرمانشاه نخستین اقدام در مواجه با فرد مسموم شده با گاز منوکسیدکربن(CO) را خروج مصدوم از محیط آلوده و بردن او به فضای آزاد دانست.

«شهریار نوری‌الاصل» در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص نحوه‌ی امدادرسانی به افرادی که به گازگرفتگی دچار شده‌اند، تصریح کرد:

  • مجتبی ابراهیم نژاد