ناجی

نوشته هایی از جنس یکرنگی

ناجی

نوشته هایی از جنس یکرنگی

ناجی

هوالستار

چون به دریا می توان راه یافت
سوی یک شبنم چرا باید شتافت
عطار

پیوندهای روزانه

عوارض خطرناک قلیان های میوه ای

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۰۶ ب.ظ

قلیان با طعم دو سیب 6 برابر سرطان زا تر از طعم های دیگر است!!!

قلیان های میوه ای چندین برابر بیشتر از قلیان های معمولی خطر سرطان زایی دارد که این امر به دلیل مواد افزودنی موجود در آنهاست.

دکتر طلعت قانع مسئول ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو افزود: سرطان زا بودن مصرف مواد دخانی همچون قلیان و سیگار که به صورت غیرقانونی توزیع و مصرف می شود، اثبات شده است. وی در ادامه به تحقیقاتی که اخیرا در دو پایان نامه دانشگاهی صورت گرفته است اشاره کرد و گفت: در این تحقیقات نکات جالب و قابل تاملی به دست آمده است که سرطان زایی چندین برابری قلیان های میوه ای نسبت به قلیان های معمولی از جمله آنهاست.

وی ادامه داد: در این تحقیق به دلیل عصاره گیری که از این مواد صورت گرفته، سرطان زایی آنها اثبات شده است ولی وقتی عملیات گرمادهی و دودزایی انجام می شود چندین برابر سرطان زایی آنها افزایش می یابد.

قانع اظهار داشت: نکته قابل تامل دیگر در نتایج این تحقیقات این است که بین مارک ها و طعم های مختلف، تفاوت معناداری دیده می شود به آن معنا که در تحقیقات آزمایشگاهی صورت گرفته نوع محصول و مارک می تواند تا 6 برابر سرطان زا تر بودن آنها را افزایش دهد. به عنوان مثال قلیان ۲ سیب ۶ برابر سرطان زاتر از انواع دیگر است.

منبع:http://www.khorasannews.com

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۸/۲۴
  • ۱۰۳۳ نمایش
  • مجتبی ابراهیم نژاد

قلیان میوه ایی

ناجی

وبلاگ شخصی مجتبی ابراهیم نژاد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی